WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Sunday, June 19, 2011

JELOUS , good or bad ?

Assalamualaikum ! Hello readers ! :D

siapa pernah rasa jelous?? i know 99% of you pernah ada rasa jelous aka cemburu. jelous ni meluas rasanya. bukan cuma ada pada pasangan yang bercinta je. other than that, kalau tengok orang yang lebih dari kita, mula lah nak jelous. saya pernah bincang tentang jelous dalam entry ini : Betul ke cemburu tanda sayang .

lets talk tentang mereka yang bercinta.. for me, ta salah kalau kita merasa cemburu terhadap pasangan kita. yea la, takkan la sampai pasangan kita dah peluk cium ngan laki atau perempuan lain, kita masih dapat senyum dan sabar. wooo, itu sudah melampauu !

pinjam gambar pakk ! :P


kepercayaan itu penting dalam sesebuah hubungan. apa guna berpasangan kalau ta percaya dengan pasangan sendiri?? tapi, terlalu percaya pon ta bagus jugak. kalau dah sejuta orang rakan anda beritahu anda yang pasangan anda curang, takkan masih duduk berdiam diri tanpa melakukan apa apa tindakan. at least, tanya dulu . kalao dia menafikan, try cari inisiatif lain. siasat or whatsoever. kalau dah confirm curang , dump je lerhh .  *kejam

cemburu yang paling menyakitkan hati ialah cemburu buta ! oh i hate this. sikap cemburu buta ni laa yang selalu buat pasangan bergaduh ! Fazrel pun pernah cemburu macamni. tapi, sebelum dia nak marah mengamuk, dia akan tanya saya dulu. & saya akan explain. dia akan faham, maka tiada pertengkaran terjadi. bukan bermaksud pandai cari alasan, tapi tahap mana kita kenal dan percaya dengan pasangan kita. kalau masih baru, banyak yang perlu kita kenali tentang pasangan kita. jangan buat tindakan melulu. nanti diri sendiri yang menyesal. :)



Komunikasi sangat penting! kalau dua dua dah senyaaaaap je, sampai bila masalah nak selesai? at least, satu pihak bersuara dulu. & jangan cepat nak melenting je ! cakap lelok laa. berbincang dengan baik.. kalao sini menjerit sana memekik, bila masalah nak selesai?? tunggu sampai saya jadi trillionare pon masih belum selesai . :P

cemburu buta ni boleh buat pasangan naik bosan dengan kalian. mana tak nya, siket siket marah, dah la ta tanye pape...main serbu je. nk kawan ngan tu , takleh .. nak kawan ngan ni, takleh ..  kan annoying jadinya? so, fikirlah mana yang terbaik untuk kalian. jelous boleh, cuma jangan melampau dan sangat keterlaluan . peace yoo ! ;)



A F I Q A H Z A I R I Z A L

8 pencinta coklat:

Fazrel Jenal said... [Reply]

baik punya naik basikal kah kah :D

akoo said... [Reply]

yup2..cmburu bia btempat =)
TRUST pon sgt pnting an..

NasQ said... [Reply]

aku pun jenis cemburu tapi cemburu yang terkawal la...

MIMIE AIZA said... [Reply]

i pun bencik lelaki cemburu buta

AfiqahZ said... [Reply]

@Fazrel Jenal
aha. beasakk ahhhh ! jeles ah tuu . wekk ! :P

AfiqahZ said... [Reply]

@akoo
yeah absolutely ! :D

AfiqahZ said... [Reply]

@Nasriq
haa, bagus bagus ! :D

AfiqahZ said... [Reply]

@MIMIE AIZA
hahaa. betul betul :D