WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Sunday, September 5, 2010

cerita itu ini !

wahh lahh. almost a month kott ta update blog. byk gilaa cerita aku nak story. meh2. lapangkan masa anda dan baca :)

STORY 1 .
ahaa. cite pasal g port dickson laa. ade 6 buah kereta kott. ke 7, ke 8. haha. kami tidur di sana, snap pic, whatsoever. naek banana boat. seronok lah yg pasti. * yg pasti jugak, aku kene sunburn. oww yeahh! sedih gila. muka hitam menggelupas. but then, skang da ok. ekceli, na ckp byk bende time ke PD, tp rase cam ta best. coz da lameee sgt. jd, ta syok nak cite. tuka cite laa :P

STORY 2 .
da start new sem lahh. da 2 minggu rasenye. ahaa. subject nye ialah nursing science 1, health science 1, behavioral scence 1&2 dan clinical practice. on the first day new sem, kami kene lantik leader & assistant. leade is guy, assistant is girl. lpas dpt leader, we choose 4 d assistant plak. my fren na sebut my name. tp, aku ta bg. haha. kalo die ckp, putus kwn. tetibe, ade plak minah mane ntah, die p sebut nama "afiqah". setawu aku, aku je name afiqah dlm group uh. time lecturer tye sape afiqah, aku agkt lerr tgn. then, kene g depan.. undi. & ntah kenapa, undian ntok afiqah adalah undian majoriti. almost 70% vote ntok afiqah. adoyy!
maka, afiqah tersebut pon terpaksa menjadi assistant group seramai 90 org tuhh. kene dtg stgh jam sblm kelas bermula. kemudian, kene amek laptop di faculty nursing tgkat 4 yg sgt tggi tuhh. then, kene set up laptop & projector kat dlm kelas sblm lecturer sampai. kene amek kedatangan student. mintak sign dari lecturer. call lecturer yg lambat. photostat nota. tolong lecturer in other things & pelbagai lagi. maka, padan muka la afiqah tersebut. nasib baik, lecturer incharge ckp yg every sem, leader & assistant akan ditukar. alhamdulillah :)
maka, tanggungjawab berat ini hanya dipikul buat sementara waktu sahaja. bukan sampai 3 tahun. oww yeahhh! :DD sesungguhnya, new sem ni mmg best coz dah masuk course nursing,.. dah mula dpt asgmt yg sgt banyak.. & sgt busy hingga tiada masa bersuka riaa. ohh :(

STORY 3 .
pindah rumah adlh satu perkara yg aku nanti-nanti kan. bkn sbb cova suite ta best.. cova suites adalah hostel terhebat aku penah duduk setakat neh. * poyo gila. aku baru 1st time dok hostel. haha*. well, maybe sbb ade aircond, ade swimming pool kat bwh, ade sofa kat living room, keadaan dalam & luar rumah yg selesa, kolej SEGi yg berada di hadapan rumah & boleh dtg g sane sesuka hati..kalo lambat pon bley lari laju laju dan safety yg terjaga..
nak dijadikan cerita, on khamis malam jumaat, warden call my fren. warden suruh siap2 coz sabtu pagi, kami kene move out dari COVA SUITES ke FLORA DAMANSARA. aku sgt teruja sbnrnye. almaklumlah, kami akn berpindah ke hostel sebenar. sesungguhnya, cova suites adlh hostel sementara. itu adlh hostel international. *eh, aku da penah cite an kat entry sblm neh?* . on saturday morning..kami siap2 kan barang. angku barang ke bwh & tggu van segi smpi. papa & mama juga dtg utk tgk anak ksygn berpindah hostel. sob sob.. jalan ke flora damansara [FD] adlh teramat jauh. it takes around 15-20 min ntok smpi ke SEGi.. tu pon kalo tak jem. da la byk traffic light. huh! sgt sgt sgt jaoh ke dalam. kat the curve tuhh, then, terusss jee. adoyy! tataw la nak cite betapa pedalamannye rumah flat uhh. da la atas bukit & ade 26 tingkat. nasib baik la rumah kami di tgkt 6. rendah jee. fuhh! ta cantik la flat FD uh. kotor. gelap. jalan nak masuk kat unit rumah ktorg h pon same.. gelaaaap je. sgt takot la kalo jln sorg2. so, mst nak kene g mane2 by group. uhuU~
suasana dlm rumah, ok laaa. selesa lah rasenye.. walaupun tak semewah mcm di cova suites. tp, boleh laa. katil double decker. katil yg paling aku ta minat. adoyy! ape pon, terpakse lah guna. better dri tidur di lantai.. aku blom smpat kemas brg lagi. sume aku sumbat dlm almari coz ari sabtu uhh..lpas angkut brg masuk rumah, warden bagi sedikit nasihat & penerangan, kemas kejap..then, mama tye nak ikot g beli baju raya ke tak. aku sgt mls sbnrnye, tp, mama sgt la risau aku xde baju raya ag. so, kena ikot & my housemate yg kene kemas. cian dorg. ahaa~

STORY 4 .
persiapan raya laa. ape lagikk. ahaa. memula, g tesco shah alam sementara tggu cici coz nak kuar shopping ngan cici. then, beli la pape yg patut kat dlm tuhh. bila cici da smpi, kami gerak ke area PKNS & SACC mall. takde parking. org sgt sgt sgt ramai. so, kami park kat anggerik mall. jln2 dlm anggerik mall, ta menarik dan keluar. the, g SACC plak. xde beli ape, so keluar. jalan2 ke PKNS. ramai org smpi xle bernafas, then keluar lagi. seterusnya, kami gerak ke JJ BKT RAJA. beli pakaian dlm kat situ. then, beli baju ntok papa.. beli ape ntah lagik.. the, keluar. mama sgt risau coz aku xde baju raya lg. mama ckp, "eika ni bukan kesah pon xde baju raya. die ta penah mintak nak baju raya. tgk mcm nurul uh, pandai je die mintak.. eika neh susah btol nak di ajak shopping. mama risau la eika xde baju raya lagi". then, aku sengih je laa. mmg la eika ta penah mintak2 nak baju raya la, itu la, ini laa. ok perh. eika nak bg mama saving duet. ta semestinya setiap kali raya, kene ade baju raya. adoyy lahh. sian mama. & padan muka aku sbb ta pandai shopping. kalo aku pandai shopping confirm habes duet. huwaa~
disebabkan rase tidak puas hati mama coz aku takde baju raya lagi, mama pon suroh singgah di Tesco. mama kebetulan minat satu baju neh. then, amma tye aku nak ke tak. jwpn aku, angguk je laa. ape2 la maa. asalkan bole dipakai. mama suro aku try, aku try. mama tye nak tak, aku ckp, sukahati. then, beli. settle! mama suro cri tudung plak. mama yg carikat. cici plak carikan kasut. haa, kan senang. mslhnye, mmg tiap kali shopping, org je yg belikan ntok aku. aku mane panh beli baju or kasut or pape lah by my own self. except, jajan jajan. haa, yg tu aku bole pilih. :D
so, alhamdulillah semua da ade. jadik gak la aku raya taon neh. haha. tema baju raya bagi keluara Zairizal pada tahun ini ialah BIRU & PURPLE :D

ahaaa. semua cerita dipendekkan. tiada gambar sebagai penawar seri. kalo nak tawu, tgk facebook. search : Afiqah Zairizal . aha, thanx bace :D


gadis yg dah penat menaip,
eika.

A F I Q A H Z A I R I Z A L

2 pencinta coklat:

neesaABDkarim said... [Reply]

err,
sejak bila kau tak pandai bershopping bai ?
ak rasa kau paling master dlm hal tuh.
wonder gler beb !
haha :D

AfiqahZ said... [Reply]

neesa : aku mmg laaa ta pandai shopping kott.
aku pandai shopping? hebatnye aku.
kau salah org kot nehh :P
ahaxx~