WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Tuesday, January 4, 2011

exam OSCE !!




haaa, paham tak ape itu OSCE? well, aku baru google & inilah jawapannye Objective Structured Clinical Examinations. haha. any idea of it? haha. itu adalah exam utk practical. okayy, for example, as a nurse..kami mesti tahu mcmane nak amek temperature pesakit. jadi, kene la practice so that ape yg kita bakal buat kat patient nanti adalah betul. & kami kene buat exam ni in front of lecturer & dikira sbgi exam. tak boleh fail !!

exam OSCE selama 3 hari. & MsJuliana ckp, takboleh bawak phone. kalo bawak, Ms. akan simpan. so, aku mmg takkan bawak phone lah kann. simpan dalam peti besi kat rumah warden. lalalaala~  jadi, maaf jika msg anda tidak dibalas. ecehh. haha. yg paling tak best, kami kene duduk bertapa kat isolation room dari 8 pagi sampai 6 ptg. takde rehat. so, kene beli mknan siap2 since pagi sampai petang. no rest. no phone. no laptop. mmg betol2 di-isolate lah. urghh!

aite now, ta study ape2 lagi. nak position patient pon da ta hengat cenggane. benci betull. nak bg bedpan, urinal. yg aku igt cume handwashing & TPR. ape nak jadi afiqah oyy. huwaa~  baju uniform pon ta gosok lagikk. pening seyhh kepalehotakk. erghhhhh !

oh yea. hari kedua Sem 2 neh ok jerp. kami study Health Science 2 dgn ms. Litty harini. walopon die pure Indian jugak, tp sgt seronok belajar dgn die ! aku sukaaa blaja dgn Ms.Litty. yeayy! faham 100% !! time kelas tu, aku ta pening. tp, bile da nak hujung, start pening. masuk kelas kedua, mmg da ta bole catch up pape. sumpah peningg ! pedih gila kepala. Alina suro check ke doctor. tp, aku tamahuuu !! nnt dpt ubat. ubat ta sedapp! benci makan ubat !

rakanrakan blogger, maaf jika kunjungan anda lambat dibalas. sy agak busy since da masuk sem baru. dah la kepala neh asek sakit je. tatao nape. kejap ok, kejap berdenyut mcm kene ketuk dgn lesung pipit batu. 



A F I Q A H Z A I R I Z A L

0 pencinta coklat: