WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Saturday, March 27, 2010

DONT READ ! im juz stupid.

perkara yang aku akan lakukan pabila dilanda masalah ialah merepek. aku suka merepek. tp, aku tak rase ape yang aku merepekkan itu salah. 94% adalah betul. KOT. sekarang, aku sedang dilanda dgn masalh di mana keluarga aku tidak dpt menerima seorg teman yg itimewa bagi aku hanya kerana dia bertindik. yes, memang ianya silap besar kerana lelaki tidak seharusnya bertindik. bila lelaki bertindik, dia akan terus diklasifikasikan sebagai seorg lelaki yg JAHAT. itu lah perspektif manusia kolot. mungkin manusia kolot agak kurang hajar kerana aku seolah2 mengatakan keluarga aku KOLOT. bukan itu persoalannya. yg menjadi tanda tanya ialah mengapa seorg lelaki bertindik akan dicop sebegitu? aku akui, teman aku tersebut bertindik. & ia akn mengharamkan dia dari menjadi wali anak perempuannya. & ia juga akn membawa waswas utk dia menjadi seorg imam. perkara yg aku pegang dari dulu ialah, "past is past. so, let bygone be bygone". itu mungkin silap dia kerana telah bertindik. & mungkin kerana jiwa remajanya telah mendorong die melakukan perkara sebegitu. kita tidak seharusnya menyalahkan dirinya 100% . tapi kita seharusnya memberi peluang kepada dia utk berubah. aku yakin semua manusia yg tidak baik di muka bumi ini boleh berubah. jika sesuai dgn cara & keadaan, dia akan berubah. tapi, jika kita dah cop dia sebagai org jahat terus menerus, mcmmane die na berubah? hurf! aku mls nak bace ape yg aku dah type sbb aku mmg rase aku tengah merepek dan mengulang benda yang same dari tadi.

its just, macammane teruk pon seseorg itu, tolonglah beri die peluang untuk berubah. keluarga memainkan peranan penting dalam perkara ni. kalau keluarga sendiri da sisihkan die, mcmne die nak rase dihargai? sbb itu remaja sebegini akan memendekkn akal yg sememangnya pendek dgn mengambil jalan mudah! aku akui, aku senang dgn teman aku yg bertindik tersebut. aku tak pernah malu dgn gaya & penampilan die walau sesakai mana pun die. sbb di mata aku, aku nmpk si dia yg da berubah. aku ta nmpk tindik dia. aku ta nmpk asap berkepul2 yg kluar dri mulut die. aku ta nmpk semua bad habit die. bukan sbb aku cinta mati kat dia smpi aku ta nmpk semua keburukan die. TAK ! tp, aku nmpk ape yg patut aku buat ntok die berubah. aku nmpk anjakan paradigma yg akan dilakukan oleh diri dia sendiri. bukan sebab aku. bkn sbb org lain. tp, sbb diri dia sendiri. & aku akan pastikan dia jadi seorg yg berjaya hingga dapat memalukan manusia yg pernah mengutuk die. aku tak seharusnya seyakin ini, tp aku akan cuba utk tidak berputus asa merubah die. melainkan, die sendiri yg tidak pernah mahu berubah. & hanya org yg tiada matlamat dan tujuan hidup yg akan buat diri die dibelenggu kebodohan. aku akan pastikan dia tahu ape matlamat hidup dia.

ini bukan untuk dia sorg. tp, semua org! hidup ni cuma sekejap. aku bkn bercakap sbgi seorg yg bijak agama. aku rase akulah yg paling naif dlm bab agama. tp, aku rase, perubahan sgt penting utk jadikan masa depan lebih baik. hidup ni cuma pinjaman. badan ini pon pinjaman. jadi, jgnlah rosakkan barang yg dipinjam neh. korg pon xske kan kalo kwn korg rosakkan brg yg die pinjam dri korg. begitu juga dgn Allah. jadi, sblm bagi balik pinjaman ini kepada Yang Esa, perbaikilah ia semula.

uhh. keluarga aku mungkin menjaga aku darpada lelaki bertindik yang kononnya akan cuma "mempermainkan" aku. aku sendiri keliru. aku tataw ape aku patut buat. aku ta rase aku patot percaya family aku 100% dan aku juga xkn percaya dia bulat2. aku cuma perlukan gerak hati yg betul untuk perbetulkan keadaan ini. sbb aku tanak ia ganggu hidup & pembelajaran aku kelak. tolongla Ya Allah !!!


gadis yg bermasalah,
eika

A F I Q A H Z A I R I Z A L

4 pencinta coklat:

h!d[@]yah said... [Reply]

haha..
rileks..
walaupapepown,ak ttp sokong kaw dr blkg!!~

AfiqahZ said... [Reply]

thanx dayah :)

h!d[@]yah said... [Reply]

eika cayunk,ak de bg ko award,amek kt blog ak,,hehe

cahayaATIQAH said... [Reply]

ade award untok anda di blog saye. :))