WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Monday, August 18, 2008

trip to PD

16 august 2008

hari ini mao pegi PD! manyak malash ouh! da la enset ilang. nk g holiday..tersgtlah ta beshh! mengang! ape pon, pegi ugax! coz ma n pa ta bg dok uma sorg2. ateiyhh lah! pagi2, maseh smpt on9. :P then, mama soh kemas2 baju coz lps zohor teros gerak. then, dgn mlsnye..gue pon g kemas baju! :D . Lepas zohor, kami teros berangkat meninggalkan ghumah. weehooo! :DD 1stly, kene g kg. medan dulu. bekumpol kat sane sbb kami pegi beramai2. besame sedare mare. smpi sane, tggu dorg besiap2 dulu. janji melayu metol!! bape jam ntah tgu dorg! grr! sempat beli kropok lekor lagikk! :P lpas asar, barulah ktorg gerak ke port dickson. ats kete, kami menyanyi, begumbiraa, melalak, dan mensnap2 pic. ahah! snap pic itu wajib okee! ;p


Photobucket Photobucket

tidur atas kereta juga menjadi keutamaan! :P kami smpi di PD waktu maghrib. then, kami pon solat dulu. seb bek, kami park kereta berhampiran surau. so, senang lahh! lps solat, kami pon mule memasang khemah. then,enjoy2 di pantai. mmg beshh! air nmpk bersih jakk! then, kami pon bermain2 di situ. ta mndi kerna hari suda larut mlm. so, terbantutlah niat ntok mandi-manda. tp, ade gax udax2 kecik yg da mnd. hampehh metol! temasoklah adik guee! ngehee~ serunuk banget bahh! rugi lah sape yg ta ikot uhh! hehe. ;p sempat maen korek2 paser lagik! weee~ :D

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

nk tawu ape yang hebat sgt pasal trip kali ni? ahah! meh sini gue ceritee! satu car park uh, kami yg kongkerr! hebatt! n kami bentang tikar kat blakang kereta. kat jalan uhh! tp bkn tgh jalan laa. tepi jalan n ta menganggu kete yg laen. nk tawu ape lgi hebat? kitorang siap bwk tong gas, kuali, periuk belange, n mende yg sewaktu dgnnye! mcm bekampong kat tepi jln di port dickson. org yg lalu lalang pon, tgk sajee! lawak doe! tp besh! meriahh! korg penah buat ke? ta penah enn!:P gile enjoyy! tu yg membuatan kitorg tersgtlah feymes di sanee! smpi polis dtg pon, dorg tgk dgn penoh beminat. polis pon nk join kott! haha!

Photobucket Photobucket

hebatt! mlm uh. kami pon makan2 dulu. then, gue dgn anggun pon bejalan2 la di pantai. hempehh! kalo ngan boypren, best sket. neh..ngan udax kecik uh! haha. ;p
kameh pon bejalan sehingga saket kaki oiyy! penat gilakk! then, tulis2 ats paser. menarekk! walopon tulisan sgt burok! haha. then, tgk budak2 mandi manda. dan melihat pacek temasok papa menangkap ikan. siap bwk jala weiyhh! da mcm nelayan. haha. air pon suda surot..so, snang lah dorg g ke tgh pntai n tgkp2 ikan. wee~ mmg beshh! ta lupe juge melihat sedare mare kuh membakar ikan, ayam, etc. means, bbq lol! haha. aku mls na join. ta suke asap. even da terhidu asap siket time bbq uh, da membuat gue merana smpi skrg. saket tekak oiyhh! dats y gue menci org merokok! so, gue juz tgk smbl snap pic dorg. peh2, tros lari. ta tahan arhh! time jenjln, kami ditegur oleh satu couple cine neh. dorg dri singapore. seyesly frenly! siap ajak gue pegi singapore lagikk! gue juz ckp, oke jakk! haha.

Photobucket Photobucket PhotobucketPhotobucket

setelah selesai berfoya-foya di tepi pantai. gue pon pegi tito. penat seiyhh! tito ats kete. mls tito dlm khemah. satu sit uh, gue pye tmpt tito. tito sorg2 dlm kete. ramai tito kat tepi or blakang kete. bentang tikar kat situ. gilakk metol! sume org pon bole tgk dorg tito coz tito tepi jln. tp, dorg bkn tito pon. besembangg jak! haha. yg membengangkan diri gue, nyamok byk gilakk! ouhh! kebengangan memang ta dpt ditangkas lagikk! geramm! habes bengkak2 bdn gue. jahat pye nyamok. peh2, papa pon letak ubat nyamok dlm kete. siap bwk ubat nyamok uhh! ;p tp gue ckp tamo ubat nyamok uh. berasapp! drpd gue batok2, lbh baek gue kene geget ngan nyamok durjane uh! haha. ta bole tito, tp sgt nantok. so, buat2 tito je la. haha ;p

17 august 2008

pagi itu mangon agak lamat. time dgr kecoh2 kat luar kete, barulah ggue bgn. tgk2, bape2 sdg menolak sebuah kete. then, gue tenampak dayot. tye ape jadik. then die kate, 'anak pacek uh tito dlm kete n bkk aircond spnjg mlm.' kah3~ lawak gilak! hebat budak uhh! mst sbb panas. mengang jakk parent die. elok2 nk save minyak, skali abehh minyak dibuatnyee. naseb la pacek oiyy! ahaxx~ then, gue pon pegi la toilet. baso muke, gosok gg. lime posen uhh kalo na msk toilet. cekik darah metoll! abes duet gue. seb bek, pow papa je. hehe. sejuknye pagi2. ta bole tahan! lagi sejuk dri mlm tadik. so, gue pake la sweater yg dpnjm dri anggun. boypren die yg bg. die bg pnjm..so, gue pon pake je lah. ngeh2~ gue tade sweater mehh! tggu kamu2 belikan lah! kale puteh okee! kalo ade yg kale pink, oke gaxx! kah3~ ;p

Photobucket Photobucket

setelah ta tahan tgk udax2 uh mndi, kami pon terjon ke dlm laot. besh oiyhh! sejox gilakk! mndi sekejap. then, naek blk. tanam papa! sgt besh korek2 paser weiyhh! kegumbiraan yg tiade gantinyee..kot! :P juz feel it yerhh! ngah2~ kami mandi mande lagik selepas ituhhh. then, kelaparan menjelma n kameh pon pegi naek atas. makanmakan dlm keadaan yg basah. lps mkn, msk aer blk. haha. menyelam, blaja terapong, maen aer, blaja berenang(tp ta pndi2), n buat byk bende dlm aer. dan, gue teramat kenyang minom aer laot yg masin! kurang gule metol lahh! ateiyhh! saket perot n skt tekak. thanx 2 aer laot! dush3! kegumbiraan betambah bile papa beli bola. besh oiyhh! maen2 bola. ngeh3~ berebot bola. wee~ :D then, kami naek ats, n maen bola tampar. besh woo! rugi kau nana coz ta ikott~ ;p

Photobucket Photobucket

lps uh, papa bwk layang2 yg da siap dibwk dari umah. time otw ke pd, papa beli layang2 dulu. papa beli due. satu, papa yg terbgkn. satu lg, gue yg terbangkan.. yg gue mengang, layang2 uh asek jato je! ateiyhh la. hampeh metol. then, pacek gue plak yg men. die terbangkn pon asek jato coz layang2 uh da bsh. gue termasokkn dlm laot. byk kali lak uh. dats y jd berat. hehe. papa pye plak, terbang tggi! jeleshh ouhh! huwaaaa~
lbh kurang pkol 1, ktorg pon naek. da pnat mndi n minom aer laot. then, g mandi. siram2 bdn. susa metol kat tempt awam uh! ngah2~ mandi pon ala kadar je. kat umah kang, mndi lagikk! hehe. lps mndi, kami pon mengemas khemah. lalu, kami pon bershopping2 mknn di sane. si dayot beli ular mainan yg membuatkn adek sedare lelaki gue menangis coz atot ngan ular uh. budak uh mmg penakot sket. da beso pon penakot lagik. haha. besh kenekan die.
:P

Photobucket Photobucket

lepas besiap2 nk balek..kami pon gerak dri PD. meninggalkn pd dan memori indah di situ. haha. maseng2 pon da penat. kitorg tros blk. ade yg g NILAI utk shopping. tp, family gue ngan family anggun tros blk coz penat yg tida terhingga. gue tetito. mmg ta seda. da la muke pedih. senburn oiyhh! seb bek pake lgn pnjg..kalo tak, abes merana la guee. ats kete, mmg tito la yg menjadi kegemaran kami. haha. gue dok blkg ngan dayot. di samping beg2 yg besepah2. tetibe, papa berenti kat perhentian ape ntah. g toilet. papa anggun pon kluar. tgh haus babes! tibe2 en..ade org bkk pintu kete! hah! sape uhhhh! tgk2, papa anggun la. die bwk aer kotak milo. perghh! mcm tawu2 je. kitorg pon minom la aer milo. sejuxx plakk uhh! tp, kurang sedap. haha. dayot ckp ' asal aer neh ta sdap eh'. peh2, kitorg belek2 kotak aer uh..mne tawu da tarikhluput. then dayot ckp ' patot r ta sdap. kurang gule lah! bekhasiat neh! ' haha. gelakgelak..n tito blk. weee~:D

Photobucket Photobucket

then, g umah kezen anggun jap! lepak2 sane. sempat lg gue, dayot, jamil n anggun g kedai. belibeli. haha. lps uh, anta udax2 uh kat kg.medan. lpas settle sume..kitorg pon g la blk. pkol 5 lbey, baru smpi umah. penat ta terkate. smpi2 je, pa n ma tros tito coz ta tito smlmn. penat drive lagik! cian papa. ehexx~ kami pon besehkan kete jap. n lps siap..tito lahh! :D

percutian ke PD yang menyeronokkann!:D


**tp saket badan oiyhh! smpi skang, still saket. huwaaaaaa~
**apepon, nset ilang tetap menyedihkan gue! huwaaaaaa~






A F I Q A H Z A I R I Z A L

0 pencinta coklat: