WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Monday, December 5, 2011

I miss you , papa .

Assalamualaikum ! Hello readers ! :D

Happy Birthday Siti Nurrahayu Mustapa Kamar ! Semoga panjang umur , murah rezeki . cepat kahwin . berjaya dalam hidup . sentiasa lulus dalam semua perkara . ;)


Papa call masa aku tengah nangis sebab beg kesayangan mama kene tepung .. dan mata pedih masuk tepung sebab diorang main baling tepung. aku yang kene teruk, bukan birthday girl .. Aku serba salah taknak angkat. aku pick up call tu & cover suara macam tak nangis. tapi, papa perasan dan papa cakap papa nak datang jumpa aku. papa cakap lagi setengah jam sampai. aku tamao nyusahkan. tapi papa still nak datang jugak ...



bila papa call dan cakap dah sampai bawah, laju laju aku turun dekat pak guard. nampak kereta papa, aku terus masuk. nampak papa buat2 tido . rindu sangatt !! papa selalu buat macamtu setiap kali jemput aku. dah lama tak nampak papa buat macamtu. rindu ! time papa buat buat tidur, terus aku masuk dalam kereta dan peluk papa , dan nangis sepuasnya . papa terkejut kot. dan papa usap belakang aku sambil minta maaf .. :(

papa : papa mintak maaf yea sayang . papa selalu abaikan ika ..  ika takde kredit langsung ke ? ika miskol la papa, nanti papa call ika balik..papa kadang kadang lupa.. papa dah tua kot kan ka ? tp papa ika ni kan muda lagi ..

herm, papa selalu nak buat aku gelak .. papa biar je aku nangis. air mata dah membasahkan baju papa. tapi papa still peluk aku. erat . untuk seketika, aku menangis semahunya. pedulik laa dengan orang yang lalu lalang tengok kami peluk dalam kereta.  pedulik hape ! bapak kandung aku ! :/

banyak kata kata papa yang terkesan dalam hati ni.. papa tanya "bila ika cuti? ika tanak balik rumah dah ke ? balik la sayang.. walaupun sehari. papa rindu nak tengok ika kat rumah..". aku cuma cakap "ika tanak menyusahkan sesiapa. setiap kali ika balik, orang kata ika menyusahkan. baik ika duduk je kat sini. ".

papa cakap "siapa cakap ika menyusahkan? papa tak penah anggap ika menyusahkan. kalo menyusahkan, papa takkan datang sini la syg . kalo papa mampu, papa belikan ika kereta. tp, kudrat papa dah tak mampu nak kerja kuat macam dulu. papa boleh kalo papa paksakan diri.."

hishhh , papa nii .... "ika tanak papa kerja berat2. papa kene banyakkan rehat. papa ta patut kerja dah sekarang ni. patutnya papa tinggal hulur tangan je nak terima duit dari anak anak papa. tapi, ika belum kerja. papa tunggu ika kerja ea.. nanti ika bagi papa duit banyak2. pastu, bawak papa ngan mama pergi Abu Dabhi ! " :)

aku asek nangis dan peluk papa jeh. papa biarkan aku, sampai aku tenang .. papa cakap "tamao nangis dah sayang. anak papa ni kan kuat. mesti kuatkan semangat ye sayang ! " baik papa .. time dah nak balik , papa bagi sebungkus plastik berisi 2 kotak. papa cakap "nah, mama pesan ni suruh bagi kat ika. ole ole dari Jakarta. ika kan suka coklat". terharu sangat. aku peluk papa lagi ! :(

then, papa bagi seplastik besar rambutan. ehe. aku cuma tengok kereta papa berlalu pergi .. ika rindu papa sangat .. ika cuma harap dapat peluk papa & mama selalu.. aku naik atas , dengan rasa kurang sikit beban di hati bila dah luahkan perasaan kat papa . 




Terima kasih sebab sudi datang jumpa ika kat sini walaupun kejap, papa. ika sangat sayangkan papa & mama .. :)

A F I Q A H Z A I R I Z A L

0 pencinta coklat: