WELCOME

http://www.cute-smiley.com

Saturday, July 25, 2009

camping.. huh

HARI PERTAMA [ 21 JULY 2009 ]

+ sampai skola macam bease. then, blaja. pkol 10 pg ++ baru gerak. da la hujan.. aku da start pening.
+ naek bus. dlm bus, tidoooo jee. n then, smpi lah ke kem sg.tekali.
+ tggu 3 skola rendah n 1 lg skola mngh..dri jam 1.30 hingga 4ptg ++. bosannn!!
+ diberi taklimat ringkas oleh [sape ntah]. muka gile kerek. da la uat org t'tggu2. hampehh.
+ g mkn dulu. then, berkumpul n dirikan khemahh.
+ solat maghrib. kuliah maghrib. solat isya'.
+ mlm uh uat xtvt ape eh? aku lupe laaa.. yg aku igt, bahagikan group jakk.aku group 2.
+ sgt2 la susa mao tidoo. bising gile! yg si betina, seboxx gatal2 ngan si jantan. mintak no.phone laa. bdk smkpk neh memalukan laa. smktm pon same. da desprate sgt ke ko nak ade awek. huh!
+ byk kali aku n myra jerit2 suro dorg diam. tp x gak diam.

Myra : woii senyap laa. skang kn mase tido. bising rr!!
dak sblh : kalo bising, tutup r tinge..
Myra : pale otak ko. suara da la kuat. huhh!

[lebih kurg mcm ni la kott ;p ]. tp, dorg tak gak senyap. aku da la da mula pening. selsema. demam. pas uh, dorg lg na bising. memula, sblh kanan je bising. then, udak keling depan khemah ktorg pon bising gak. aku pon dgn kuatnye jerit arh ...

Eika : woii kelingg! senyap lah bodohh! ko ta reti senyap kee? bongokk toll! [myra gelak2 plak lpas aku ckp. haha ]
dak dpan : hoy! kurang haja betul lah. kau org melayu xde adab ke. xblaja agama ke??
Eika : ko tu yg tak blaja agama!! da taw skang mase tido, buat bising plak. mangangg!
dak dpan : gile punye budak.

thenn, aku da mls na layan. lame2, tido la gax dlm suasana yg amat bingit. ngan dak skola rendah memekak lg. aduhh!!


______________________________________________________________


HARI KEDUA [ 22 JULY 2009 ]

+ bangun pagii. mandi. da la ramayy gilee org. jadi, terpakse tunggu.
+ then, g solat subuh. n berkumpul kat dataran. senamrobik. kat sane, aku dgr ramai gile org cite pasal smlm. antaranya :

dak A : smlm ko dgr tak budak gado? die ckp cmni.."woi kelingg !". pas uh keling uh jwb, " woi melayu. ta blaja agama ke? ". lebih krg cmtu arhh. lawak doe. haha
dak B : yea arrh! aku pon dgrr.

pas uh dorg gelak2. aku plak, uat bodo jakk. mood ta baik pye pasall laaa.

+ lpas snam, sarapan. then, buat aktiviti ikot group. n, kami mndpt berita yg sgt menyedihkan.
+ 1st, takle maen flyng fox. ade jentera apekebendantah. so..xjadi. 2nd, takle rentas halangan coz ade ular tedung sela sebesar betis 'tuan' kat dlm hutan. ta selamat..so, xjadi laa.
+ memula, group 1&2 buat comperative game. bahagi lg group. satu group, 8 org. game 1st, ktorg dpt no. 2. second game, ktorg kalahh. 3rd game, dpt no. 1. siap kene puji ag. kan dayah ? :>
+ da settle, g makan. aku plak g toilet coz rase ta slesa. then, aku tgk, 'ABC' lol! huwaa~
+ pas uh, g kawad plak. aku da mula pening. da la kawad. benci! lame gile kawad. da ta bermaya dahh. rase penat gilakk. tye jam, dorg ckp pkol 11. aduhayy! lame gilakk! rase mcm da bertahun2 ouhh. penatt !
+ lepas abes, g masuk khemah.. dorg solat. aku, myra n teya tidoo jee.
+ then, kumpul.. g masuk xtvt air. yg part neh mls cite arhh.:( aku ta dpt msk air coz mempunyai penyakit kronik wanita. huwaa~ benci arh! jelesh tgk dorgg.

c.s.ftmah : afiqah, nape ta join dorg masuk air?
eika : sy mengalami penyakit kronik wanita. tuan uh kedekot tanak bg.
c.s.ftmah : xpe la. kalo kamu masok, nnt sume ikan g kat kamu. hahahaahaha.


+ lpas berenangg, kami g minum ptg la kott. aku pon da tataw waktu kat sane.
+ then, berkumpul lg. g uat xtvt ikhtiar diri plakk. bakar ikann :P
+ aku tye tuan uh, "tuan, macammane na siang ikan nehh? ". tuan uh ckp, "ikan uh da siang laa. adoyy! kantoi ta tlg mak msk". pas uh, sume tuan n ckg2 yg ade kat situ gelakkn group ktorg. [smpi blk kene perli ohh! ]
+ asap byk sgt. masuk mate, pedih. then, can't breath ohh. hwaa~
+ ikan ktorg jatoh time na angkat. penoh ngan abuu. so, xdpt mkn laa. sedihh. :(
+ pas 2, berkumpul, mandi dan mkn mlm, solat.. bla3~
+ time maghrib, Ros mnx tlg aku hanta sorg budak skola rendah jumpe ckg. jantung die sakit katenye. aku pon g je lahh tlg budak uh..
+ mlm plak ade mlm kebudayaan. group aku uat iklan. smkpk n smktm sgt la ta serasi. kerek bebudak uhh. huh. ktorg uat je la mcm bese. bosann.
+ mlm uh, aku rase BAD sgt. sakit, pening, batuk, selsema. baru na lena, tetiba dgr suara " semua peserta diminta pakai kasut cepatt! mlm ni ade kembara malam! ".
+ aku n kwn2 aku pon cpat2 la pake tudung, pake stokin.
+ tetibe, dgr ag sore, " eh, gurau je laa. ne de kembara mlm."
+ aku da bengang, aku tye dorg :

eika : wei SETAN, ade ke tak nehh??
jantan : eh, jgn la ckp setan. ta manis taoo. xde la. ktorg gurau2 sesama kami je..
eika : kepale hotak kau gurau! org penat, ko buat hal plak! bangangg!!!!
jantan : alaa, sori yeee.

+ aku sgt mara! sangatsangat!!!! then, kikien usap blkg akuu. ckp sabar, sabar. aku pon mula oke. then, tidoo.
+ da settle sume, g tido.. mlm uh, tido LENA! smpi ta sedar hujan n khemah bocor masuk air. da la aku tido tepi. abes sleeping beg aku. adoyy lah!



______________________________________________________________


HARI KETIGA [ 23 JULY 2009 ]

+ pagi uh, ta mandi. tp, org siket gile. ramai yg ta bgn ag. penat kott. aku, myra n teya ta g surau. ktorg tido je dlm khemahh. serunuxx jak tidoo.
+ then, senamrobik lg. adoyy! sejuxx. myra pon da jangkit demam ngan aku. memula, kemas2 saja. group aku, kemas khemah.
+ lpas uh, kumpul lg. then, kemas beg n turunkn khemah plak.
+ pas 2, kumpul lg ntok majlis penutup. bla4~
+ da settle, amek gamba plak. memula dak skola rendah. then, dak skola menengah..
+ benci betol ngan si penghulu. kuang hajau betoll! aku kat blkg die. myra kat sblh aku.

penghulu : wei, ko diri kat sini, budak blkg aku ni rendah laa. kang ta nmpk muka die. [die ckp kat dak sblh die].
eika : kuang hajauu! [then, aku tenampka myra jengket]. myra, u jengket eh? [ penghulu pon perasan myra jengket]
penghulu : eh, ko takya tuka tempat ngan aku laa. budak sblh die neh lg rendah.

+ wooh! kuang hajau! tawu la hangg tinggi. huh!!
+ lpas amek gamba, ktorg g makan. ENAKK! aku amek nasi byk ouhh! :DD
+ slps itu, kami pon pulang. asyikk ! :DD






A F I Q A H Z A I R I Z A L

2 pencinta coklat:

h!d[@]yah said... [Reply]

haha~kem plg x besh penah ak g...

AfiqahZ said... [Reply]

taw takpe. me too!